« zpět

Náš klub se připojuje ke kampani proti nenávisti na sociálních sítích

07.05.2021

Baník Most-Souš se připojuje ke kampani sportovců poukazujících na stále roustoucí nenávist šířenou na sociálních sítích. Online prostor se stal především prostředím pro šíření posměšků, urážek, nadávek a dalších nenávistných poznámek ozančovaných jako "hejty" od anglického slova hate - nenávist. Chceme se jako klub přidat k tomuto sportovnímu vzepětí a snad nasměrovat veřejnost k tomu, aby sociální sítě využívala k něčemu jinému než vylévání zlosti. Organizátory nebo spouštěči kampaně jsou anglické fotbalové kluby, hráči a sportovci. Kampaň je mířena na společnosti Facebook, Twitter a Instagram, kteří se mají mnohem více pokoušet prostředí kultivovat. Zaměřuje se však i na širokou veřejnost, která nenávistný obsah vytváří.

Kluby Premier League vystoupily společně celo-víkendovým mlčením, tedy bez příspěvků na svých sociálních sítích.  Chtějí tak promluvit a upozornit, aby majitelé sociálních sítí dělali více pro zlepšení prostředí a většího vzdělávání uživatelů těchto online platforem. Poukazuje se na skutečně vysoký počet posměšků nebo urážek, nehledě na skutečně stoupající rasovou diskriminaci a celkové zhrubnutí veřejného prostoru. 

Družstva našeho klubu se ke kampani upozorňující na nezdravé prostředí onlinu rovněž připojují. Na čtvrtečním tréninku malý transparent představili postupně hráči U13 a U14, kteří sami potvrzují, že i ve svých chatových skupinách typu WhatsApp nebo Messenger dochází někdy ke zbytečným útokům nebo nejapným vtipům namířených právě proti menšinám. Kampaň chce především upozornit na problém a přeje si, abychom si všichni tento fakt uvědomili a pokusili se s tím něco udělat.

Nejlépe každý sám od sebe.

Náš klub se připojuje ke kampani proti nenávisti na sociálních sítích